[vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” background_color=”#2c2d2c” z_index=””][vc_column][vc_row_inner row_type=”row” type=”grid” text_align=”left” css_animation=”” padding_top=”100″ padding_bottom=”100″ el_class=”case-description”][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]Kunde

Alka Forsikring[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]Service

Behavioural Solution[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]Domæne

Digital Adfærd[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” padding_top=”200″ padding_bottom=”200″ z_index=””][vc_column][vc_row_inner row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column_inner width=”1/4″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/4″][vc_column_text]

UDFORDRINGEN

[/vc_column_text][vc_column_text]

Alka ønskede at gøre op med oldgamle forskrifter fra forsikringsbranchen

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”25px”][vc_column_text]I mange år har forsikringsbranchen været præget af den samme kollektive forståelse: forsikringer er komplekse produkter, og derfor skal der en mægler til for at kunne sælge dem. Denne præmis har i høj grad rammesat forsikringsselskabernes salgsindsats, hvor man som udgangspunkt har skabt leads online, mens selve salget er blevet faciliteret af en mægler.

 

Et visionært onlineteam i Alka satte sig for at udfordre denne tankegang og accelerere salget af forsikringer online med /KL.7s hjælp. Deres idé var at designe hjemmesiden, købsflowet, mails – kort sagt hele den digitale brugerrejse – efter den ultimative menneskecentrering: ved at bruge adfærdsdesign.

 

Klassiske UX-redskaber havde endnu ikke formået at løse problemet, fordi de ofte fokuserer på konventioner omkring mediet, og ikke hvordan mennesket forholder sig til og køber produktet.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/4″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” background_color=”#b2c3c4″ padding_top=”200″ padding_bottom=”200″ z_index=””][vc_column][vc_row_inner row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column_inner width=”1/4″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/4″][vc_column_text]

LØSNINGEN

[/vc_column_text][vc_column_text]

Systematiske splittest og adfærdsdesign skabte det ultimativt intuitive købsflow

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”25px”][vc_column_text]Med afsæt i adfærdspsykologien og splittest identificerede vi de væsentligste barrierer for potentielle kunders køb af forsikringer online.
Herefter re-designede vi hele den digitale tilstedeværelse for at imødekomme de oplevede barrierer. Alkas købsflow blev i sidste ende gjort langt mere intuitivt ved hjælp af systematisk splittestning og traditionelle adfærdsdesignteknikker som kropslig kognition og beslutningsarkitektur.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/4″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” padding_top=”200″ padding_bottom=”200″ z_index=””][vc_column][vc_row_inner row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column_inner width=”1/4″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/4″][vc_column_text]

RESULTATET

[/vc_column_text][vc_column_text]

Alka fik en fordobling af deres onlinesalg

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”25px”][vc_column_text]

Alkas fokus på at udvikle Alka online og lave digitale loyalitetsskabende aktiviteter fik Alkas onlinesalg til at vokse fra 12 % til 30% af det samlende forsikringssalg over to år.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”80px”]

200%

Resultatet

Alkas onlinesalg voksede fra 12 % til 30%

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/4″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” background_color=”#2c2d2c” z_index=”” padding_bottom=”100″][vc_column][vc_row_inner row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column_inner offset=”vc_hidden-xs”][vc_empty_space height=”132px”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column_inner width=”1/3″ offset=”vc_hidden-lg vc_hidden-md vc_hidden-sm”][vc_single_image image=”5063″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” qode_css_animation=””][vc_empty_space][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner row_type=”row” type=”grid” text_align=”left” css_animation=”” el_class=”case-whats-next”][vc_column_inner width=”3/6″][vc_column_text]

PROJEKTANSVARLIG

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]

Mikkel Holm Sørensen

Direktør

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]Mikkel er en af landets førende rådgivere om den datadrevne organisation. Med en PhD i IT-design og som medforfatter på bogen Data – Virksomhedens nye grundstof er han en flittigt brugt oplægsholder og rådgiver for store og små, offentlige og private virksomheder. Mikkel sidder endvidere i regeringens ekspertgruppe for dataetik.

 

Tag fat i Mikkel eller se resten af holdet bag /KL.7 her. [/vc_column_text][vc_empty_space height=”60px”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”3/6″ offset=”vc_hidden-xs”][vc_single_image image=”5063″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” qode_css_animation=”” css=”.vc_custom_1571735575577{padding-right: 100px !important;padding-left: 100px !important;}”][vc_empty_space][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”full_width” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” background_color=”#404040″ z_index=”” el_class=”footer”][vc_column][vc_row_inner row_type=”row” type=”grid” text_align=”left” css_animation=””][vc_column_inner el_class=”footer-custom” width=”1/2″][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/4″ css=”.vc_custom_1569517349330{margin-top: 70px !important;margin-bottom: 20px !important;}”][vc_column_text]

Her får du fat i os

+45 40 22 29 91
kl7@kl7.dk[/vc_column_text][vc_empty_space height=”90px”][vc_column_text css=”.vc_custom_1570531643337{margin-top: 20px !important;}”]

Sådan behandler vi dine data

Læs mere om vores privatlivspolitik her.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/4″ css=”.vc_custom_1569517360441{margin-top: 70px !important;margin-bottom: 20px !important;}”][vc_column_text]

Her finder du os

/KL.7 Overgaden Oven Vandet, 10.1
1415 København K
[/vc_column_text][vc_empty_space height=”90px”][vc_column_text css=”.vc_custom_1570531650935{margin-top: 20px !important;}”]

Hold dig opdateret

Find os på LinkedIn.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]