Produktudvikling & Innovation

Derfor fejler 95% af alle nye produkter

Hvert år bliver der udviklet godt 30.000 nye forbrugerprodukter på verdensplan. Omkring 95 procent af produkterne fejler. Tænk lige over det et øjeblik. 95 procent! Det er meget tid, mange penge og mange ressourcer at bruge på innovation, der sandsynligvis ikke fører til øget omsætning.

 

En vigtig årsag til den sløje statistik er, at produkterne ikke tager højde for faktiske menneskers travle hverdag, hvor et produkt bør være intuitivt og nemt at bruge i en given situation. Produkter bliver ofte designet af dygtige eksperter, med meget større viden om og interesse for produktet, end de mennesker, der i sidste ende skal købe og bruge det.

 

Hvis du anvender adfærdsdesign, når du udvikler produkter og services, tager du udgangspunkt i, hvordan mennesker fungerer kognitivt, sprogligt, emotionelt, vanemæssigt, kropsligt og socialt i den virkelige verden. Du får større chance for at opnå succes, og du reducerer samtidig dine omkostninger til reklamer, manualer, kundeservice og andre kompenserende elementer.

“Det var først, da vi begyndte at arbejde med /Kl.7, at vi for alvor forstod, hvor forretningskritisk forbruger- & kundeadfærd i virkeligheden er og hvor store potentialer, vi har ved at udnytte evidensbaseret viden på området. Konsekvensen har været, at vi er blevet nødt til at gentænke en del af vores produkter samt kommunikation til de enkelte målgrupper, heldigvis med gode resultater til følge.” – Rasmus Falck, Nordic Marketing Manager,  Power Tools Bosch A/S

Herunder finder du eksempler på, hvordan vi har hjulpet et lille udsnit af vores kunder med at bruge adfærdsdesign i deres produktudvikling og innovation.

Adfærdsdesign i produktudvikling & innovation

Øget brug af hæve-/sænkeborde

Kontormedarbejdere bruger op til 12 timer om dagen på at sidde ned, og mange af disse timer tilbringes på jobbet. Så hvordan får man kontormedarbejdere til at bruge deres hæve-/sænkeborde mere?