Kampagner & Kommunikation

Kommunikation og kampagner, der virker

Kommunikation handler ofte om at flytte handlinger og holdninger. Men hvordan får du egentlig din målgruppe til at handle? Alle moderne organisationer ved, at kunder og borgeres opmærksomhed er knap, og de kæmper derfor i et våbenkapløb om at engagere publikum på alverdens opfindsomme måder.

 

Du kunne vælge at gå en anden vej; hvad med at kræve mindre tid og færre mentale ressourcer af kunden eller borgeren, hvis dit mål er at skabe eller ændre adfærd?

 

Adfærdsvidenskaben viser, hvordan kommunikation bliver mere effektiv, når du tager højde for, hvordan mennesker bearbejder information, symboler og billeder og kombinerer det med viden om, hvad der får modtageren til at handle på dit budskab.

 

Hvis du anvender adfærdsdesign og nudging, skaber du klar og konverterende kommunikation med større værdi for målgruppen; de får nemlig bedre tid til andet end at blive talt til. Vi tager meget gerne dig og dine kolleger med på rejsen, så I kan se effekten af adfærdsdesignet kommunikation med alle typer budskaber i alle typer medier.

“Hæleri er en kompleks problemstilling at skulle forebygge, idet adfærden ikke skyldes én faktor eller finder sted i afgrænsede situationer. Kl.7 hjalp os med at grave et spadestik dybere for at finde den rette løsning til at forebygge hæleri.” – Mette Saaby Bro, Projektleder hos Det Kriminalpræventive Råd

Herunder finder du eksempler på, hvordan vi har hjulpet et lille udsnit af vores kunder med at udvikle kommunikation og kampagner, som har ændret menneskers faktiske adfærd.

Adfærdsdesign i Kampagner & Kommunikation

Sikker adfærd på nettet

Danskerne beskytter sig ikke mod IT-kriminalitet. Hvordan udruster man borgere og virksomheder til at udnytte de digitale muligheder mere sikkert?