Digital & UX

Brugeren ved ikke alt

Alle digitale produkter – fx apps, websites, eller betjening af maskiner – designes til mennesker. Derfor spiller viden om adfærd en afgørende rolle i designprocessen.

 

Adfærdsvidenskab har opbygget solid viden om, hvad der gør en brugergrænseflade intuitiv, dvs. let og behagelig at anvende uden forklarende info-bokse over alt. Anvendelsen af adfærdsdesign indebærer, at du kender brugerens behov bedre end brugeren selv og stoler mere på testdata end velmente holdninger eller meninger. Det er ikke arrogance, det er videnskab.

 

Hvis du anvender adfærdsdesign i digitale brugergrænseflader øger du konvertering og brugertilfredshed og mindsker fejl og ulykker. Ja, lige her kan du faktisk gøre begge dele: flere og mere tilfredse kunder og brugere. Som Daniel Kahnemann siger: ”En nem beslutning føles som en god beslutning.”

”Samarbejdet med /KL.7 har løftet værdien af de løsninger, vi har lavet, til et helt andet niveau. Både for kunderne og for virksomheden. Og mindst lige så vigtigt, har /KL.7s dybe teoretiske indsigt varigt ændret måden, vi arbejder med hver eneste af vores løsninger på nu.” – Christina Ernst Testrup,  UX – og Adfærdsdesigner Alka

Herunder finder du eksempler på, hvordan vi har hjulpet et lille udsnit af vores kunder med digitale løsninger og UX.

Adfærdsdesign i Digital & UX

Alka fordoblede onlinesalget af forsikringer

Hvordan sælger man et komplekst produkt på nettet, når kunden ikke har mulighed for at snakke med en mægler?