Data & Analyse

Adfærdsdesign = data

Man kan ikke sige adfærdsdesign uden at sige data. Den rigtige analyse er en forudsætning for at vide, hvad adfærdsproblemet faktisk er og om løsningerne har den rigtige effekt.

 

Adfærdsvidenskaben viser, at vi mennesker systematisk svarer forkert på selv simple spørgsmål som ’Har du et bibliotekskort?’. Vi fejl- og overvurderer ofte vores egen adfærd, og vi kender ikke altid vores egne præferencer. Der findes heldigvis mange andre metoder til at undersøge et problem end at spørge.

 

Måske har du brug for en simpel måde at brugerteste en ny digital løsning? Måske mangler du en undersøgelse af effekterne af en indsats? Eller måske har du kælderen fuld af big data, som du ikke får fuld værdi af, og har brug for at køre igennem en machine learning proces?

 

Hvis du anvender adfærdsdesign i dine analyser kan du indsamle og analysere data effektivt, så de siger noget om dine kunders, medlemmers eller ansattes faktiske adfærd.

 

Herunder finder du eksempler på, hvordan vi har hjulpet et lille udsnit af vores kunder, så deres data og analyser giver indsigt i menneskers faktiske adfærd.

Adfærdsdesign i Data & Analyse

Indsigtsstudie om unge, som ikke er aktive

Undersøgelser af befolkningens generelle idrætsdeltagelse viser en tydelig nedgang i idrætsdeltagelse fra barndom til ungdom. Hvordan får man inaktive unge til at dyrke motion?