Brugerrejser & Service Design

Brugerrejser er mere end kortlægning af kontaktpunkter

De fleste er efterhånden enige om, at det er værdifuldt at have styr på sine brugerrejser og kundernes kontaktpunkter med din virksomhed, dit produkt eller dine services. Men brugerrejser handler ikke kun om at se på selve kontaktpunkterne – det handler også om, hvordan disse kontaktpunkter spiller sammen med kundernes hverdag, og hvordan kontakten opleves. Konteksten betyder alt.

 

Det er eksempelvis vigtigt at vide, at den menneskelige hjerne ikke husker forløb én-til-én. Det betyder nemlig, at du bør være strategisk med, hvilke kontaktpunkter, du investerer mest i.

 

Hvis du anvender adfærdsdesign skaber du bedre brugerrejser ved at identificere de strategisk vigtigste kontaktpunkter og designe brugeroplevelsen i hvert enkelt punkt, så det matcher menneskers natur og travle hverdag.

 

Herunder finder du eksempler på, hvordan vi har hjulpet et lille udsnit af vores kunder med at bruge adfærdsdesign til deres brugerrejser og servicedesign.

Adfærdsdesign i Brugerrejser & Service Design

Hensigtsmæssig bortskaffelse af cykler gennem adfærdsdesign

Hvert år efterlades titusinder af cykler rundt omkring i byen. Hvordan reducerer man mængden af efterladte cykler i Københavns Kommune?