Alle aktører i rettighedsmarkedet – fra Teleindustrien over RettighedsAlliancen til Kulturministeriet – står bag Share With Care (SWC), en fælles indsats for bæredygtigt medieforbrug.

 

SWC er en helt ny type indsats, hvor målinger og undersøgelser spiller en afgørende rolle. Indsatsen anvender ingen løftede pegefingre eller referencer til mediebudget. Den indeholder derimod en orkestrering af partnerskaber, værktøjer og involvering til at skabe nye normer og adfærdsændringer i konkrete situationer, hvor adfærden finder sted. Indsatsen inkluderer undersøgelser af adfærd og adfærdsdesign sammen med DTU, AAU, TDC, KODA, samt danske folkeskoler og kollegier.

 

Indsatsen bruger data til at rykke normerne i den rigtige retning, idet adfærdsforskning viser, at den blotte fremhævning af positiv brugeradfærd ofte fører til mere af det samme. Derudover er den undersøgende tilgang til kampagnen baseret på involvering af den primære målgruppe, unge kulturforbrugere. Camps fungerer som et fokusstudie i indsatsen, hvor de unge bedes komme med idéer til løsninger på udfordringen med kulturelt indhold i en digital tidsalder. Undervejs foretages løbende observationer og målinger af deres normer, forestillinger, holdninger og ønsker til fremtiden, som inkluderes i indsatsen.

 

Rettighedsalliancen:
Share With Care

Miljøstyrelsen:

Reduktion af parfumeforbrug

Adfærdsstudium

Anonym Pharma:

Øget adherence via markedsføring

Adfærdsaudit

EN

DK

/

KONTAKT

 

/KL.7

Nørregade 6

1165 København K

 

 

 

CVR: 33572425

SOCIALE MEDIER

 


Vi opdaterer løbende vores sociale
 medier med nyheder og indhold
fra vores arbejde

 

 

BESØG OS PÅ VORES
SOCIALE MEDIER