I 2015 udførte /KL.7 et adfærdsstudie for Coop med det formål at øge mængden af økologisk frugt og grønt der røg over disken. Med udgangspunkt i besøg i en række SuperBrugsen butikker, identificerede /KL.7 problemområder og mulige løsningsrum. Projektet resulterede i otte adfærdsdesigninterventioner der blev implementeret i forskellige SuperBrugsen i løbet af en projektperiode på otte uger. Blandt interventionerne var ”klassikere” som spacing og bundling af forskellige typer varer, men også mere uortodokse greb som overtalelsesargumenter og musik.

Projektets succes blev målt på stigningen i mængden af økologisk frugt og grønt på kassebonsdata i de otte interventionsbutikker i forhold til fire kontrolbutikker.

 

Interventionerne betød en gennemsnitlig stigning i salget af økologisk frugt og grønt i de otte testbutikker på 5% i forhold til kontrolbutikkerne. Resultaterne er statistisk signifikante og betyder at Coop fik overleveret nye tilgange og værktøjer til at promovere økologi uden at argumentere med færre e-numre og bedre miljø.

 

Relaterede cases

Coop:
Økologisk frugt og grønt

Vejdirektoratet:

Adfærdskampagner

Adfærdsdesign

Teknik og Miljøforvaltningen Københavns kommune:

Grønne områder i København

Adfærdsdesign

Rettighedsalliancen:

Share With Care

Adfærdsstudium

Gymnordic:

Optimering af onlineshop

Adfærdsdesign

EN

DK

/

KONTAKT

 

/KL.7

Nørregade 6

1165 København K

 

 

 

CVR: 33572425

SOCIALE MEDIER

 


Vi opdaterer løbende vores sociale
 medier med nyheder og indhold
fra vores arbejde

 

 

BESØG OS PÅ VORES
SOCIALE MEDIER