I samarbejde med Vejdirektoratet har vi udviklet og eksekveret to forskellige kampagner, der begge anvendte adfærdsdata til at skabe indsigt og adfærdsændringer.

 

Den første kampagne var KIG-indsatsen i 2011, som blev en af Vejdirektoratets største PR-successer nogensinde. Det gjorde den blandt andet fordi den brugte undersøgelsesmaterialet, bestående af overvågningsfilm fra bilernes kabiner, som selve kampagnes medieindhold.

 

I 2013 og 2014 gennemførte vi den anden kampagne: VORES FART. Det overordnede formål for denne var at redde menneskeliv ved at få bilisterne til at sænke farten. Med ønsket om blivende adfærdsændringer byggede VORES FART på en strategi, der ikke så øget opmærksomhed som endemål men i stedet tilførte vedvarende værdi og integration i forbindelse med planlægning og anlæg af nye vejrarbejder. Med VORES FART lykkedes det os at sænke farten ved tre forskellige vejarbejder i Danmark vha. kontekstuel adfærdspåvirkning og en konkurrence mellem tre regioner. Igen blev indsatsen videodokumenteret:

Vejdirektoratet:
Adfærdskampagner

EN

DK

/