I 2014 lavede /KL.7 en analyse af de grønne områder i København og borgernes holdning til og brug af disse for Københavns Kommunes Teknik og Miljøforvaltning. Gennem udvikling af et nyt digitalt involverings- og analyseredskab baseret på metoder fra Massachusetts Institute of Technology, blev det muligt at få borgernes input om byens mangeartede grønne områder, på et egenskabsniveau, som er direkte omsætteligt i kommunens daglige drift og planlægning. Redskabet bestod i en hjemmeside med billeder af to tilfældigt udvalgte eksempler på byens grønt og et enkelt spørgsmål (eks. ”Hvor ville du helt tilbringe lørdag formiddag?”). Redskabet var så simpelt at anvende, at vi opnåede mere end 155.000 svar på 200 forskellige billeder. Ved hjælp af en algoritme oversatte /KL.7 borgernes præferencer til driftens daglige arbejde og prioriteringer, som Københavns Kommune derefter kunne bruge til at facilitere både borgenes oplevede behov, samt de behov borgernes adfærd reelt skaber. En markant forskel som i dag er ved at blive udbredt til flere dele af Københavns Kommune.

 

 

Relaterede cases

TMF København:
Grønne områder i København

Vejdirektoratet:

Adfærdskampagner

Adfærdsdesign

Miljøstyrelsen:

Reduktion af parfumeforbrug

Adfærdsstudium

Esbjerg Kommune:

Esbjerg Kommune: Demens

Adfærdsdesign

Gymnordic:

Optimering af onlineshop

Adfærdsdesign

EN

DK

/

KONTAKT

 

/KL.7

Nørregade 6

1165 København K

 

 

 

CVR: 33572425

SOCIALE MEDIER

 


Vi opdaterer løbende vores sociale
 medier med nyheder og indhold
fra vores arbejde

 

 

BESØG OS PÅ VORES
SOCIALE MEDIER